Co se 28.7.2017 ráno dělo v garáži

(Samostatný doplněk zprávy z akce Keep respect 2017)

 

Ríkal jsem si – co se děje? Že by studený kontakt? A tak jsem slezl z motorky a za současného nadávání se opět svlékl, sundal sedačku a začal kontrolovat dráty… Zdálo se mi to jasné – zhruba 14 dní před tím jsem vyměnil mou starou (sedmiletou původní a originální) – baterku za novou značky BS. Nezdálo se mi sice, že bych nedotáhl šroubek u kontaktu, ale stát se mohlo cokoli. (Divné pouze bylo, že ještě ve středu (dva dny před naším pátečním, resp. tři dny před naším sobotním odjezdem) jsem byl v garáži a na motorce jsem krátce kamsi odjel. Bez problémů startovala, a přestože jsem měl novou baterii v motorce teprve asi 14 dní, po návratu zpět do garáže jsem k servisnímu konektoru připojil nabíječku. Super – po asi pěti vteřinách hlásila nabíječka „plně nabito“, takže nemělo smysl baterii trápit a nabíječku jsem tedy odpojil…)

Takže sobota ráno –  odjezd jsme měli naplánovaný s asi čtvrthodinovou rezervou na dojetí do Zruče a fungl nová baterka ani ťuk. 🙁 A když jsem k baterii v tu chvíli zkusmo připojil k baterii nabíječku – ta ji vůbec nedokázala „očekovat“ a následně také zkoušečka hlásila téměř úplné vybití. A to jsem si byl jistý, že před několika dny na motorce nezůstalo vůbec nic zapnuté, ostatně klíčky v motorce nenechávám… (Jako příčina mě mj. napadla také voda, ale asi tři týdne předtím jsme přijeli za sucha, 14 dní předtím jsem měnil baterii a motorku jsem celou dobu od výměny baterie ani neumýval… )

Pokračoval jsem tedy hledáním s následným přehazováním pojistek – tou hlavní počínaje. A pořád nic. To už začínalo vypadat na vážnější problém. 🙁 A taky na časovou ztrátu – kdo někdy měnil baterii u Raidera, ten ví, že je v motorce vcelku dobře ukrytá.

Navíc mám v motorce alarm, k němu GPS lokátor, náklonové čidlo, prostorové čidlo a další. Je to pěkně propojené s ukrytou sirénou, SIM modulem a všechno je napájené náhradním zdrojem pro případ nedovoleného odpojení hlavní baterie, případně záložního zdroje. (Došlo mi také, že – SMS o vybití, baterie, nebo jejím odpojení mi tentokrát přijít nemohla, protože při výměně za novou těch asi 14 dní předtím jsem zapomněl alarm znovu aktivovat… 🙁 Alespoň mě to takhle mohlo varovat… 🙁 )

Proč tohle píšu? Protože z toho všeho vychází pod sedačkou doslova změť kabelů, pojistek a tenkých drátů. A při délce každého z nich je u mé motorky skutečně obtížné ty dráty byť jen odhrnout natolik, aby šlo manipulovat s baterií pod nimi…  Tuhle práci tedy skutečně nemám rád a pak se tam zase musí všechna ta změť správně naskládat, jinak bych sedačku ani nezaklapl… :-/

Takže po cca půl hodině zkoumání drátů a pojistek hledám – a naštěstí rychle nacházím starou baterii. Druhá je „klika“ v tom, že jsem ji ještě neodvezl k likvidaci a tak jsem opatrně (abych nepoškodil některý z drátků mého „CMR“ – tedy Centrálního mozku Raidera) vytáhl původní, sice „novou“, ale nyní vybitou baterii a zpětně nainstaloval starou, s již slabou kapacitou. Což byl také příšerný úkol – bylo již horko, já v garáži v kožených hadrech, díky (bohužel už) stařecké dalekozrakosti jsem na to pořádně neviděl. No samozřejmě že mi kamsi zapadl šroubek od toho silného kabelu k jednomu z konektorů baterie…. Horší bylo, že i s tím olověným protikusem – s takovou tou „kostičkou“… 🙁

Takže další hledání – nejdřív šroubku a poté, co jsem nemohl najít náhradní zmíněnou kostičku – hledání také baterky na svícení. Někde ta původní přeci musela být…

Mezitím jsem se v tom příšerném horku převlékl do šortek a málem si rozšlápl brýle, které jsem měl kvůli hledání v útrobách motorky díky dalekozrakosti odložené… Takže o zábavu bylo postaráno… 🙂

Sláva, po asi deseti minutách hledání jsem kostičku našel a tak mi zbývalo „jen“ uložit novou baterii, navléknout na šrouby od jednotlivých pólů těch asi milion různých „oček“ – resp. kontaktů ke všem spotřebičům, které mám v motorce doinstalované a tohle všechno se pokusit k pólům přišroubovat. Jen u té jedné kostičky se mi zdálo, že je v závitu příliš „měkká“ a tak jsem pro jistotu strávil další čas hledáním vhodného šroubku s větším závitem. (Příčina nestartování však v kontaktu nebyla, protože ta původní – nová baterie byla prakticky úplně vybitá.)

Takže v době, kdy jsme měli být již asi 40 minut na cestě do Zruče, konečně jsem bezpečně dotáhl kontakty u vyměněné (staré) baterie… Byla sice již hodně stará – zejména poté, co stála v garáži asi 14 dní „jen tak“ a já věděl, že její kapacita je již opravdu mizerná. Však také proto jsem ji míval – ještě v motorce – při parkování v garáži pokaždé na nabíječce…

(pokračování původní zprávy – nebo v prohlížeči šipkou zpět)

1722074077