Vytvořené odpovědi
-
AutorPříspěvky
-
Do perin urcite neeee 🙂
Tam patri iny mazel 🙂Gratulujeeeem.
Chlape tak v tomto ti neviem byt napomocny. Dekru som neriesil. A snad hadam ani nebudem musiet riesit.
Caute priatelia. Vcera vecer som bol v garazi a pozeral pneu na mojom SCLku. Obe pneu som na jar obuval nove. Na predok Metzeler ME 880, po odjazdenych 5500mil=9000km je pneu tak na cca polovici zivotnosti-najazdnosti.
Horsie je na tom po odjazdenych 5500mil=9000km zadna pneu Pirelli Night Dragon 240. Ta je isto za polovicou zivotnosti-najazdnosti. Ako moc zle je na tom, tazko povedat, bo mam odskusane ze druha polovica vzorku na pneu ide dolu omnoho rychlejsie ako prva. To kolko este da sa ukaze buduci rok.
Pri pohlade na tie krasne chromove rafky, mam vzdy strach s dalsieho prezuvania a mozneho poskodenia. Preto potrebujem najst pneu ktora mi na motorke da aspon 10000mil=16000km. Volba pada na Avon Cobra 240. Dufam ze nebudem sklamany.!?Stano nemozem inak ako s tebou suhlasit. Perfektna nedela, za nadherneho pocasia, so super partiou. A k tomu este takmer polovica stroju Yamaha Raider 🙂 Skoda ze nemohol Mira Zadnik, to by nas bola rovna polka :-))
V kazdom pripade chlapci diky za ucast. Bolo mi ctou a potesenim stat v cele tejto kolony. Ukazkova, ukaznena jazda v sviznom tempe, slovami klasika „velka krasa“.Omluva sa prima 🙂
„BYVALEHO“ kamamarata som dal do uvodzoviek pretoze nebol mysleny vazne, bolo to za hlasku o tom ze si vedel na pneu najazdit 10000mil dokial si nepoznal Pala 🙂 ale vypit si mozme aj viac ako po kalisku 🙂 bo domaca od teba je vecsinou velka mnamka 🙂Tak a teraz ja „potopim“ Stana :-). Neverte mu :-). On nas „lakuje“ :-)! 27.02.2018 v 21:35 napsal:
“ … pravdu píše ten Palo, pravdu ….prvá commanderka 10 tis. míl, druhá 7400 míl.
treba si dobre vybrať „!
Tak a teraz si vyberte. Dal na tej druhej Commanderke 7400 mil, alebo 8120 mil.!? Som zvedavy ako nam to vysvetli 🙂 🙂 🙂
Servus chlapci. Je koniec oktobra a je jasne ze uz toho tento rok vela nenajazdime. Hore v prispevkoch ste sa niektori „zaviazali“ ze date po sezone vediet vase najazdy na konkretnych pneu. Tak prosim o slubene info. Ď.
Trosku skoda ze sa podobna tematika vedie aj na vedlajsom vlakne – Jak predlzit zivotnost pneu. Mozno by bolo lepsie aby administrator tieto vlakna zlucil bo v buducnosti by sa lepsie dohladavali tieto informacie. Ale je to len moj nazor. DikyStano ty „byvaly“ kamarade 🙂 teraz si mna uplne potopil 🙂 Ale na Jurasa nemame 🙂 aj ked Pirelli Diablo 240/40/18 mi na prdeli terajsieho Jurasovho Raidra vydrzalo „az“ 5000km 🙁 Tiez asi tusim kde robim „chybu“, ale nechcem si pripustit ze je to moja vina 🙂
Viky v pohode. Nemam jediny duvod ti neverit. Len mi ten tvoj vyse 20000km najazd pride ako maly zazrak. Ja som prezuval doteraz vzdy cca raz rocne. Tento rok v zime k jaru som na doporucenie Tomasa prezul Pirelli Night Dragon. Tym ze som toho roku jazdil hodne i so striebornym Raidrom, tak prezuvat budem az buduci rok. Som zvedavy na najazd, bo gumu prezentuju ako pneu pre tazke velko objemove cruisre s vyssim krutakom. Tak uvidime, ak by dala povedzme 10000mil co sa rovna cca 16000km, budem rad.
Stano to si zabil 🙂
Teraz si to uplne zaklincoval :-))
Chudacisko Viky, teraz v tom bude mat hokej jak slak 😀Viky Stana ber s rezervou. Je to potobny blazon ako ja. Jeden nemenovany Raidrista na Michellin comander 2 najazdil 16000 mil. Stano dal necelu polovicu. Tak teraz mna vlastne napada ci aj Stano nerobi vlastne niekde chybu 🙂
Servus Viky. Uz som par Metzelerek ME 880 na mojich Raidroch zodral, 210 i 240. Ale nikdy sa mi nepodarilo ani na jednej najazdit tebou uvadzanych 20000km. Vecsinou ani polovicu! Naposledy minuly rok v Alpach som na stribrnakovi dal dolu 210mm ME880 po cca 9000km. Z domova som vyrazal s najazdom na pneu cca 6000km, hovoril som si ze 3000km musi este istotne dat. Dala, ale domov som vyrazal uplne bez vzorku a posledne kilometre boli uz jazda po platne!
Kamarade neviem co robim inak.!? Ale nieco nebude v poriadku.!? Bud ty, alebo ja robime niekde chybu.!?Hlavne Martine dbaj na to aby ti remen isiel „stredom“ zadnej remenice. Tak ako som tu uz par krat odporucal.
Martine, nedakuj, ked viem poradim, ked mozem tak pomozem. Som rad ze to hadam bola takato prkotina.
Kolko maximalne Raider ide netusim. Nikdy som na ziadnom Raidre co som kedy vlastnil nesiel viac ako 170-180 km/hod. Aj to vlastne len jeden jediny raz ked som sa na dialnici nechal vyprovokovat blbeckom v starej Audine, co mna predjel a v tu ranu zacal ostrekovat predne sklo na svojom aute. Tak sme sa par krat predjeli, pri 180 sa jeho vyhulene audi uz predbiehat nechcelo tak som touto rychlostou chvilocku popojel dalej a vratil som sa na mojich standartnych dialnicnych 130-140 km/h. Osobbe si myslim ze Raidru suvisla jazda rychlostou nad 150-160 km/h uz moc nesveci. Ide predsa len o pomalo bezny resp. nizko otackovi motor.
Co sa tyka teploty oleja tak ta sa zarucene pocas jazdy meni. A je priamo zavisla na vlastnostiach jazdy. Pokial pojedem ostrejsie zatackovi horsky teren kedy si budem uzivat vyjazdy zo zataciek pod plynom tak teplota oleja ide nahor priamo umerne jazde. Ide to poznat i pravym stehnom ktore sa opiera o kryt olejovej nadrze pod sedlom. Je o mne znamo ze rad jazdim sviznejsie, rad vyuzivam vykon i krutak ktory nam Raider ponuka. A to je jeden s duvodu preco som i Stanovi odporucal prejst na olej s viskozitou 10w50. Jazdim od skorej jary do neskorej jesene preto ta 10. No vlete Raidra vezmem i do teplejsich krajin, kde ho nijako extra nesetrim, preto ta 50. Racej ho zasetrim pri pre mna nudnych dialnicnych presunoch kedy svojho milacika nalozim a autom preveziem za pol dna, vecsinou v noci, kludne i 1000km daleko 🙂Ahoj Martine. Podla toho co popisujes to vyzera na problem s elektriku. Chod cestu najmensieho odporu. Skontroluj dotahnuti konektoru na baterke, skontroluj konektorove spoje pod sedlom, skontroluj konektorove spoje pod nadrzou, tam je prave napojeny i tachometer a komplet elektrika na riaditkach. Ked budete dvaja, tak nemusis davat nadrz ani dole, staci ak ti ju podrzi niekto prizdvihnutu.
Ak budes potrebovat, zavolaj, co budem vedet poradim. CusJe to tak ako uvadza Stano, piska volny resp. malo napnuty renen. Pozor neni vhodne ani to aby bol remen presponovany resp. prilis napnuty, zbytocne tym trpia remenice, loziska i samotny remen. Vzdy sa este snazim remen nastavit na zdvihaku aby bezal stredom zadnej remenice teda 1-1,5mm od pravej i lavej hrany remenice.
Co sa tyka mazania remena, tak som vzdy pri mojich vsetkych styroch Raidroch co som doteraz vlastnil, pouzival teflonovi sprej, ale vzdy az si to remen piskanim vypital. Nikdy nie skorej. Pri prvom Raideri to bolo cca pri 15000.
Cus cus PaloServus Mateji. Skus si este raz pozret cele vlakno. Pripadne sa tato tematika uz rozoberala i na starom fore na motorkaroch. Skus to dohladat i tam.
Za mna, som jeden s tych nestastnikov co sa mu podarilo este na predchadzajucom Raideri ohnut 7,5″ rafik pri obutej 210/40/18. Od vtedy uz len 240/40/18. Nie kvoli vyske, ale kvoli ochrane rafika! Ja by som osobne nad 200/50/18 ani nepremyslal. Cus cus PaloAhoj Dany. Tak je to tak ako som ti spominal pri nasom telefonate. Tvoj termin je pre mna pase. Mrzi mna to, snad na buduce.
Niekde som zachytil info o tom ze na 1900 Midnightstare mal niekto najzdenych vyse 250000km bez niakej generalky alebo vecseh opravy. Tak to je myslim hodne slusne. Nas motor je skutocne pomalobezny, tak pokial to nebudes robit tak ze najedes na dialnicu a zatnes plyn na hodinu ci dlhsie pri skaredej rychlosti, tak si myslim ze pri dodrzovani pravidelnych servis. intervaloch sa neni coho obavat.
-
AutorPříspěvky