Vytvořené odpovědi
-
AutorPříspěvky
-
Jenom malá poznámka: po kontrole ventilů se ještě provádí kontrola synchronizace škrtících klapek.
Laicky řečeno, aby se při otočení rukojeti plynu, otevírali škrtící klapky stejně, tak aby jeden válec nedostával více směsi než ten druhý.Jirka
Ahoj kluci,
myslím že nelze říct, co je lepší nebo horší, protože každá varianta má své pro a proti. (dle vkusu každého soudruha 🙂
Aby mohl motor dobře jet, potřebuje dobře dýchat. K&N filtr používá bavlnu, která má až o 40% větší propustnost než klasický papírový filtr. Když motor dobře dýchá, lépe jede a méně žere. S tím se ale pojí problém toho, že takový filtr propustí více mikroskopických částic.
Já jsem si vybral variantu K&N, protože cítím ve spojení s laďákem lepší zátah v nízkých otáčkách. Vzhledem k tomu, že ročně najedu max. 10tis.km, tak životnost motoru neřeším. Pokud dostanou poctivou údržbu, tak nás ty naše kladiva přežijí 🙂Jirka
Řekl bych, že to bude přilepené na nějakém silikonu. Takže po úspěšném oddělání, pečlivě očistit a znovu aplikovat silikon.
Ahoj Tome,
nevím jak u origo zrcátka na Raiderovi, ale u většiny zrcátek je do rámečku zrcadlo vlepené. Pod tím zrcadlem je šroub, kterým dotáhneš celý kloub 😉
Pokud máš čas a trpělivost, tak vem horkovzdušnou pistoli a takové ty gumové přícucky, které se používají na ručníky. Zrcátko nahřivej ze spodní strany a těma přícuckama tahej zrcadlo ven…Jirka
Ahoj,
měním pravidelně a nějaké proplachování neřeším.
Napadlo mě, že při proplachování může něco zůstat uvnitř a jak to bude potom reagovat s brzdovkou?
Pokud bych tam měl mít bordel, tak to si raději koupím nové hadice, než to něčím proplachovat…Kolama dolů
Ahoj,
jestli jsem to správně dohledal, tak se jedná o chybu „Air intake temperature sensor“. To by měl být senzor umístěný na pravé straně světla v jeho držáku. Odpoj konektor, prostříkni kontaktolem a znovu zacvakni. Pokud se chyba objeví znovu, zkus si s někým prohodit čidlo, ať máš jistotu. Potom stačí objednat čidlo a zapojit, není třeba platit servis.Ahoj Tome,
dle manuálu výměna po 25tis. Dává se tam převodový olej specifikace SAE80 API GL-4. Je tam toho cca. 0,5 litru. Je dobré to dolévat přes nějaký flexibilní trychtýř, protože je tam blbý přístup. Kontrola hladiny přes takový malý šroub pod nalévacím otvorem. Naleju olej, vyšroubuji kontrolní šroub a nakloním Raidera do kolmé polohy. Z otvoru by měl začít mírně vytékat olej. Hladina v rozvodovce by měla být na úrovni spodní hrany šroubu.
Výměnu zvládne každý trošku šikovný člověk.
JirkaAhoj,
pokud myslíš ten jistící šroub, tak ten má pravý závit a měl by jít povolit bez problémů.
Pokud ho nějaký „odborník“ zalepil, tak asi musíš použít delší tyč 🙂Jirka
Jasně,
já myslel, že z těch podřených koncovek jenom vykucháš vložku…
Kdyby jsi měl cestu okolo, tak Ti koncovky můžu na STK půjčit.Jirka
Ahoj Rendo,
totok jsem našel.
https://allegro.pl/tlumnik-uklad-wydechowy-yamaha-xv-1900-raider-i7604509013.html
Z koncovek by jsi použil jenom vložky a přední kolena by jsi ještě mohl prodat.A nebo ještě tohle
https://www.ebay.co.uk/itm/Yamaha-XV1900-XV-1900-Raider-5C7-Exhaust-End-Cans-Silencers/332716834056?epid=23021359550&hash=item4d7777fd08:g:csIAAOSwVW5bReaj:rk:8:pf:0Jirka
Ahoj,
obávám se, že Dekra Ti v tomto případě nepomůže. Ke změně rozměrů pneu budeš potřebovat doklad od výrobce ráfků, že umožňuje použití jiného rozměru než je v TP. S tímto dokladem jdeš na místní úřad s požadavkem na zápis do TP. Možná se ale pletu a Dekra to nějak umí.
Jediný, mě známý způsob zápisu jiné pneu je při dovozu. Pokud jdeš na evidenční dovozovou STK, tak s těma našema amerikama stejně musíš absolvovat Dekru a ta Ti zapíše jako alternativu 240 (pokud ji máš na motorce obutou).Jirka
Ahoj Rudi,
jak píše Tosha – „nač stahovat kalhoty, když brod je ještě daleko“
Závada se vyskytla u několika Raiderů, ale je to stejné jako kdyby jsi preventivně měnil turbo u Oktávky, kde se v několika případech vysypalo…
Důležité je, jak se ke svému stroji chováš, jaký mu dáváš olej a v jakých intervalech. Trojkové kolečko je nejvíce namáhané (nejpoužívanější akcelerace je ze 3 na 4, alespoň u mě 🙂
Pokud by jsi chtěl ušetřit za opravu, tak si najdi šikovného mechanika, který Ti vyndá motor a potom je cena opravy cca. 18tisíc. (pořád je to ale slušná darda :-()Venku je ještě krásně, tak hurá na poslední kilometry končící sezóny.
Ahoj,
léta používám k plné spokojenosti Optimate 4. 😉Jirka
Ahoj,
omezovač otáček Raider žádný nemá, ale má teplotní čidlo, které vypne motor v případě přehřátí.
Řidící jednotka dokonce sama vypne motor, pokud běží na volnoběh déle jak 15 minut a potom se v logu řídící jednotky objeví chyba (tuším, že číslo 70).
Takže se nemusíš bát, že by jsi to uvařil 🙂Jirka
Ahoj,
zkontroluj hadičky, které vedou k volnoběžnému ventilu, který je namontován v krku řízení.
Pokud jsou hadičky steřelé, tak vyměnit. Další krok je vyčištění ventilu. Povol dva šroubky pod krkem, povytáhni ventil, odpoj konektor a ventil můžeš celý vytáhnout ven.Holly
Ahoj,
je to přesně jak píše Stanley. Pokud se o něj staráš, tak Tě přežije 🙂
Kamarád má Roadlinera 1900 (stejný motor) a má najeto 160.000. Bez jediné opravy, jenom mění olej.
Podívej se na nějaké fórum v US a uvidíš, kolik tyto stroje najezdí 😉Holly
Ahoj,
baterka teplá být může, protože je hned vedle olejovky, která je plná horkého oleje.
Nebo jsi myslel, že byla baterka teplá, když byl už motor studený?Ahoj Stanko,
pokud běží Raider víc jak 20 minut na volnoběh, tak se sám vypne a v diagnostice se objeví chyba 70.
Že Ty sis v zimě pouštěl Raider muziku v garáži? 🙂Jirka
Ještě mně napadlo – zkontroluj všechna zemnění, to bývá taky vypečená záležitost.
Jirka
-
AutorPříspěvky