Holly

Vytvořené odpovědi

Aktuálně je na stránce zobrazeno 20 příspěvků - 1. až 20. (celkem z 28)
  • Autor
    Příspěvky
  • odpověď na: Seřizování ventilů #13373
    Holly
    Účastník

      Jenom malá poznámka: po kontrole ventilů se ještě provádí kontrola synchronizace škrtících klapek.
      Laicky řečeno, aby se při otočení rukojeti plynu, otevírali škrtící klapky stejně, tak aby jeden válec nedostával více směsi než ten druhý.

      Jirka

      odpověď na: Vzduchové filtry: Jednorázové, nebo vypratelné? #13360
      Holly
      Účastník

        Ahoj kluci,
        myslím že nelze říct, co je lepší nebo horší, protože každá varianta má své pro a proti. (dle vkusu každého soudruha 🙂
        Aby mohl motor dobře jet, potřebuje dobře dýchat. K&N filtr používá bavlnu, která má až o 40% větší propustnost než klasický papírový filtr. Když motor dobře dýchá, lépe jede a méně žere. S tím se ale pojí problém toho, že takový filtr propustí více mikroskopických částic.
        Já jsem si vybral variantu K&N, protože cítím ve spojení s laďákem lepší zátah v nízkých otáčkách. Vzhledem k tomu, že ročně najedu max. 10tis.km, tak životnost motoru neřeším. Pokud dostanou poctivou údržbu, tak nás ty naše kladiva přežijí 🙂

        Jirka

        odpověď na: Povolující se zrcátko #11294
        Holly
        Účastník

          Řekl bych, že to bude přilepené na nějakém silikonu. Takže po úspěšném oddělání, pečlivě očistit a znovu aplikovat silikon.

          odpověď na: Povolující se zrcátko #11290
          Holly
          Účastník

            Ahoj Tome,
            nevím jak u origo zrcátka na Raiderovi, ale u většiny zrcátek je do rámečku zrcadlo vlepené. Pod tím zrcadlem je šroub, kterým dotáhneš celý kloub 😉
            Pokud máš čas a trpělivost, tak vem horkovzdušnou pistoli a takové ty gumové přícucky, které se používají na ručníky. Zrcátko nahřivej ze spodní strany a těma přícuckama tahej zrcadlo ven…

            Jirka

            Holly
            Účastník

              Ahoj,
              měním pravidelně a nějaké proplachování neřeším.
              Napadlo mě, že při proplachování může něco zůstat uvnitř a jak to bude potom reagovat s brzdovkou?
              Pokud bych tam měl mít bordel, tak to si raději koupím nové hadice, než to něčím proplachovat…

              Kolama dolů

              odpověď na: Chybové kódy #11135
              Holly
              Účastník

                Ahoj,
                jestli jsem to správně dohledal, tak se jedná o chybu „Air intake temperature sensor“. To by měl být senzor umístěný na pravé straně světla v jeho držáku. Odpoj konektor, prostříkni kontaktolem a znovu zacvakni. Pokud se chyba objeví znovu, zkus si s někým prohodit čidlo, ať máš jistotu. Potom stačí objednat čidlo a zapojit, není třeba platit servis.

                odpověď na: Klin pod motor #11021
                Holly
                Účastník

                  Ahoj,
                  mě se osvědčila hliniková tuningová mřížka.
                  viz. třeba tady

                  odpověď na: Výměna převodového oleje #10362
                  Holly
                  Účastník

                    Ahoj Tome,
                    dle manuálu výměna po 25tis. Dává se tam převodový olej specifikace SAE80 API GL-4. Je tam toho cca. 0,5 litru. Je dobré to dolévat přes nějaký flexibilní trychtýř, protože je tam blbý přístup. Kontrola hladiny přes takový malý šroub pod nalévacím otvorem. Naleju olej, vyšroubuji kontrolní šroub a nakloním Raidera do kolmé polohy. Z otvoru by měl začít mírně vytékat olej. Hladina v rozvodovce by měla být na úrovni spodní hrany šroubu.
                    Výměnu zvládne každý trošku šikovný člověk.
                    Jirka

                    odpověď na: Rozborka přední tlumič #8246
                    Holly
                    Účastník

                      Ahoj,
                      pokud myslíš ten jistící šroub, tak ten má pravý závit a měl by jít povolit bez problémů.
                      Pokud ho nějaký „odborník“ zalepil, tak asi musíš použít delší tyč 🙂

                      Jirka

                      odpověď na: Poslední díl výfuku #7849
                      Holly
                      Účastník

                        Jasně,
                        já myslel, že z těch podřených koncovek jenom vykucháš vložku…
                        Kdyby jsi měl cestu okolo, tak Ti koncovky můžu na STK půjčit.

                        Jirka

                        odpověď na: Poslední díl výfuku #7774
                        Holly
                        Účastník
                          odpověď na: Zápis vyjímek #7310
                          Holly
                          Účastník

                            Ahoj,
                            obávám se, že Dekra Ti v tomto případě nepomůže. Ke změně rozměrů pneu budeš potřebovat doklad od výrobce ráfků, že umožňuje použití jiného rozměru než je v TP. S tímto dokladem jdeš na místní úřad s požadavkem na zápis do TP. Možná se ale pletu a Dekra to nějak umí.
                            Jediný, mě známý způsob zápisu jiné pneu je při dovozu. Pokud jdeš na evidenční dovozovou STK, tak s těma našema amerikama stejně musíš absolvovat Dekru a ta Ti zapíše jako alternativu 240 (pokud ji máš na motorce obutou).

                            Jirka

                            odpověď na: 3. převodové kolečko-závada #6822
                            Holly
                            Účastník

                              Ahoj Rudi,
                              jak píše Tosha – „nač stahovat kalhoty, když brod je ještě daleko“
                              Závada se vyskytla u několika Raiderů, ale je to stejné jako kdyby jsi preventivně měnil turbo u Oktávky, kde se v několika případech vysypalo…
                              Důležité je, jak se ke svému stroji chováš, jaký mu dáváš olej a v jakých intervalech. Trojkové kolečko je nejvíce namáhané (nejpoužívanější akcelerace je ze 3 na 4, alespoň u mě 🙂
                              Pokud by jsi chtěl ušetřit za opravu, tak si najdi šikovného mechanika, který Ti vyndá motor a potom je cena opravy cca. 18tisíc. (pořád je to ale slušná darda :-()

                              Venku je ještě krásně, tak hurá na poslední kilometry končící sezóny.

                              odpověď na: Jakou nabíječku. #6537
                              Holly
                              Účastník

                                Ahoj,
                                léta používám k plné spokojenosti Optimate 4. 😉

                                Jirka

                                odpověď na: Omezovač otáček. #6497
                                Holly
                                Účastník

                                  Ahoj,
                                  omezovač otáček Raider žádný nemá, ale má teplotní čidlo, které vypne motor v případě přehřátí.
                                  Řidící jednotka dokonce sama vypne motor, pokud běží na volnoběh déle jak 15 minut a potom se v logu řídící jednotky objeví chyba (tuším, že číslo 70).
                                  Takže se nemusíš bát, že by jsi to uvařil 🙂

                                  Jirka

                                  odpověď na: Problém s volnobehom #6343
                                  Holly
                                  Účastník

                                    Ahoj,
                                    zkontroluj hadičky, které vedou k volnoběžnému ventilu, který je namontován v krku řízení.
                                    Pokud jsou hadičky steřelé, tak vyměnit. Další krok je vyčištění ventilu. Povol dva šroubky pod krkem, povytáhni ventil, odpoj konektor a ventil můžeš celý vytáhnout ven.

                                    Holly

                                    odpověď na: Životnost, nájezd motoru #6162
                                    Holly
                                    Účastník

                                      Ahoj,
                                      je to přesně jak píše Stanley. Pokud se o něj staráš, tak Tě přežije 🙂
                                      Kamarád má Roadlinera 1900 (stejný motor) a má najeto 160.000. Bez jediné opravy, jenom mění olej.
                                      Podívej se na nějaké fórum v US a uvidíš, kolik tyto stroje najezdí 😉

                                      Holly

                                      odpověď na: Raider nejede ! #5836
                                      Holly
                                      Účastník

                                        Ahoj,
                                        baterka teplá být může, protože je hned vedle olejovky, která je plná horkého oleje.
                                        Nebo jsi myslel, že byla baterka teplá, když byl už motor studený?

                                        odpověď na: Chybové kódy #5830
                                        Holly
                                        Účastník

                                          Ahoj Stanko,
                                          pokud běží Raider víc jak 20 minut na volnoběh, tak se sám vypne a v diagnostice se objeví chyba 70.
                                          Že Ty sis v zimě pouštěl Raider muziku v garáži? 🙂

                                          Jirka

                                          odpověď na: Raider nejede ! #5829
                                          Holly
                                          Účastník

                                            Ještě mně napadlo – zkontroluj všechna zemnění, to bývá taky vypečená záležitost.

                                            Jirka

                                          Aktuálně je na stránce zobrazeno 20 příspěvků - 1. až 20. (celkem z 28)