Tosha752

Vytvořené odpovědi

Aktuálně je na stránce zobrazeno 20 příspěvků - 81. až 100. (celkem z 760)
  • Autor
    Příspěvky
  • odpověď na: Dopravní předpisy v různých zemích EU #16720
    Tosha752
    Správce
    Správce

      Kdesi jsem také četl, že v Chorvatsku policajti s oblibou kontrolují, jestli máš náhradní brýle. V řidičáku to u nás nemáme, takže se řídí tím, jestli je máš na očích. V takovém případě chtějí vidět brýle záložní.

      Takže jestli nechceš druhé tahat – jedině jet i bez těch prvních… 😆

      No a taky nevím, jestli si máš tahat náhradní sluneční, když jedny budeš mít na očích… 😉

      odpověď na: Narozeniny #16559
      Tosha752
      Správce
      Správce

        Zdraví, pohodu v práci i v rodině, krásné silnice a nadále i to úžasné nadšení „pro naši věc“ přejeme Martinovi Pawuukovi.. 🙂

        odpověď na: Narozeniny #14641
        Tosha752
        Správce
        Správce

          Dnes má narozeniny Dita – pekelná motorkářka, prosvětlující všechny naše akce. Přejeme vše nejlepší, zdraví a nadále to obrovské a stálé nadšení! 🙂

          odpověď na: Dopravní předpisy v různých zemích EU #16723
          Tosha752
          Správce
          Správce

            Nebo taky třeba tento článek, speciálně o Rakousku, které bohužel pomalu, ale jistě taky začínám považovat za zemi, kde jim řádně švihlo… 🙁

            odpověď na: Pneumatiky AVON Cobra #16681
            Tosha752
            Správce
            Správce

              Slíbil jsem info ohledně nájezdu pneumatik AVON Cobra, takže:

              Díky karanténě jsme toho letos do června moc nenajezdili. Proto jsem původně odhadoval, že na červeném Raiderovi Janky přezuji gumy ne v létě, ale až na podzim (z hlediska času by asi tedy bylo lepší rovnou až na jaře 2021, ale to by musely vydržet).

              Když jsem si však minulý víkend v garáži během výměny oleje a filtru u obou motorek tyto pneu Cobra pořádně prohlížel, došel jsem k názoru, že je přeci jen přezuji už nyní. U přední zbylo cca a také u zadní (ač je sjetá o maličko méně) se už „hoblují“ i ty „kontrolní můstky“…

              Takže když to shrnu a podtrhnu:

              1) Vloni (3.9.2019) jsem psal o sjetí přední pneu Avon Cobra cca v úrovni cca 3/5 až 3/4, čili něco mezi 60 – 75%, při nájezdu 10.566 km.
              K dnešku je ta guma prakticky holá, resp. při nájezdu 15.098 km ji považuji za úplně sjetou (a ještě pojedu cca 40 km do servisu);

              2) U zadní pneu Avon Cobra jsem vloni (3.9.2019) psal, že byla sjetá z cca 1/2 – 3/5, čili něco mezi 50 – 60%, při stejném nájezdu 10.566 km.
              K dnešku je tato guma sjeta z cca 85-90%, pochopitelně při stejném nájezdu – 15.098 km; (Dodávám, že zejména u té zadní je potřeba podívat se opravdu pořádně, protože ona má po stranách hodně hluboký vzorek a ten i nyní evokuje představu, že je ještě O.K. Ale není – guma je uprostřed taktéž prakticky sjetá – ačkoli krásně pravidelně „do kulata“ – čili „poserproužek“ nemá žádný, protože Janka není žádný pos.ra a zatáčky krásně klopí 😀 ).

              Co mě překvapilo:
              a) Vždy jsem to měl spíš tak, že jsem rychleji sjel zadní pneumatiku a přední vydržela déle – něco v rozpětí na jednu přední gumu cca 1.3 až dvě zadní…
              b) Rozdíl opotřebení mezi přední a zadní pneumatikou Avon Cobra se tedy během posledních cca 5000 km ještě zvětšil: Zatímco přední je prakticky sjetá (i když na suchu ještě drží), ta zadní je v současnosti sjetá z cca 85-90%.
              c) Hloubka dezénu nové přední Avon Cobra je výrazně větší, než hloubka dezénu nové přední Michelin, Metzeller, nebo např. Bridgestone, kterou jsem také kdysi měl. Přesto mě překvapilo, že je přední Avon Cobra sjetá dřív, než zadní.
              d) Výrobce udával u pneu Cobra – výrazně vysoký nájezd a v případě Avon Chrome na tom dokonce postavil marketing. Když se podívám na (můj) nájezd přední Michelin Commander II, který byl před časem 13.988 km, tak ta Cobra najezdila vlastně ještě o více než 1.000 km víc. Z tohoto pohledu není výsledek vůbec špatný…
              e) Přední Cobry mají skutečně hodně „masitý“ dezén, přesto jsou (pro mě nečekaně) sjeté dříve, než Avon Cobra zadní… V množném čísle píšu proto, že stejné zkušenosti má Stanley, ačkoli ten má nazuté novější Chromy. Také jeho přední Chromka je už kaput a zadní ještě nějaký dezén má. A rychlejší opotřebení přední pneumatiky vůči zadní může být (kromě váhových poměrů a stylu jízdy) způsobeno také skutečně měkkou a příjemně přilnavou směsí.
              f) Výrobce v reklamě dle mého názoru v podstatě nelhal a nájezd těch gum není až tak špatný i přesto, že jsem tedy byl doposud zvyklý, že přední guma vydržela déle, než zadní…

              Kdybych tu gumu měl mám zhodnotit – Avon Cobra měla nazuté jen Janka (já měl před přezutím na Chromy ME888) a ta s je velmi chválila. Jisté v zatáčkách, pěkně sedí, neustřelují. Párkrát jsem na její motorce jel i delší trasu a souhlasím. Jeden člověk, nebo dva lidé však není reprezentativní vzorek.

              Jaké jsou Vaše zkušenosti? 😉

              Pokud jde o moje Avon Chrome, které jsem nazul v r. 2019 – najezdil jsem na nich necelých 5.000 km a jsou velmi dobré. Mohl bych rozhazovat superlativy a použít slova jako „nadšení“, „parádní“, nebo třeba „skvělé“. Nová Chromka je na suchu skutečně fantastická, protože cítíš pohodu, jistotu a najednou se beu obav pouštíš i do klopení, které by Tě dřív přinejmenším znervózňovalo.
              Ale že jsem z nich „nadšený“ nenapíšu, protože ty gumy na mokru kloužou. Sice se výrobce v kampani zmiňoval o cca 10-15 % vyšší přilnavosti na mokru, ale je to z mého pohledu blbost. Už jen skutečnost, že (přes hlubší dezén nové přední i nové zadní Chromky) nemají Chromy uprostřed dezén téměř žádný, nebo jen velmi mělký podle mého názoru nemůže zajišťovat dobré jízdní vlastnosti na mokru. Čím více do stran – tím více je dezén Avon Chrome hlubší (a pěkně hluboký), ale když jedeš na mokru a s malými náklony, tak je Ti to k prdu, protože mělký dezén uprostřed moc vody neodvede. Navíc pokud v malém náklonu na mokru uklouzneš (protože uprostřed je dezén prostě mělký, nebo žádný), tak se to srovnává velmi těžko…

              Za mě:

              A) Avon (Cobra i Chrome) – parádní gumy s velkou jistotou pro jezdce, měkká směs, ale přitom dobrý nájezd. Podle mého hlavně díky tomu, že je „masitá“ a té směsi je na gumě hodně;
              B) Díky velmi dobré ceně je tak skvělá i z pohledu porovnání „cena/výkon“;
              C) Na mokru je to však docela mizérie – pokud si dobře pamatuji, mám skoro pocit, že jsou nejhorší, co jsem kdy měl možnost vyzkoušet. Skutečně mi co chvíli ustřelovala a myslím, že to je právě i proto, že dezén u typu Chrome nezasahuje úplně do středu gumy;

              Takže si buď koupit nějakou AVONku (teď už asi jen Chrome) a počítat s ještě větší, než běžnou opatrností na mokru, nebo jít do jiné značky. Z tohoto pohledu (z pohledu univerzálnosti) se mně osobně nejvíc líbí Bridgestone, případně Michelin.

              Shrnuto:

              Kdybych si měl nyní koupit nové pneu a neřešit cenu, půjdu opět do Chrome, protože v dešti se jezdí spíše výjimečně a musím si holt věřit. Kdyby je neměli a na výměnu pneu bych spěchal, budu se na jiné značky ptát v pořadí: 2) Pirelli (ale tam je extrémně malý nájezd, čili by musely být za extrémně dobrou cenu); 3) Bridgestone; 4) Michelin Commander; 5) Metzeller (dostupné jsou už asi jen 888, ale jsou nejdražší a nikdy mě nijak nenadchly)…

              odpověď na: „South 2020“ #16747
              Tosha752
              Správce
              Správce

                Ještě bych k tomu dodal, že díky tomu vznikly také drobné rozdíly v cenách, navíc někdo zaplatil méně a jiný zase více. Všechno to jsou ale marginality a vyúčtování rozešlu (tentokrát včas) a rozdíly dořešíme na místě… 🙂

                odpověď na: Dopravní předpisy v různých zemích EU #16733
                Tosha752
                Správce
                Správce

                  Jirko – upřímně řečeno – taky to takhle nějak tipuji – i když jsem své „otazníky“ napsal takhle schválně, protože ten popis je takový nejednoznačný.

                  Nicméně (a to není, že bych se přel) – když kdokoli (i třeba auto) pojede po dálnici s tím, že si ubytování teprve bude hledat? Z dálnice ho těžko najde…

                  Jinak ale souhlas, že hlučnost je taky vopruz… 🙁

                  odpověď na: Dopravní předpisy v různých zemích EU #16730
                  Tosha752
                  Správce
                  Správce

                    Když jsem včera založil tohle téma, netušil jsem, že soudruzi z Rakouské spolkové země Tyrolsko vymyslí další perličku… 😆

                    Nevím teda pro koho to platí (jestli se to vztahuje taky na motorky), ale jelikož v Rakousku i motorky platí dálniční známky, tak mám obavu, že se to na ně vztahuje taky.

                    A co když tedy naopak na dálnici vůbec nenajedu? O tom se tam nepíše, ale pak to problém provozu na tzv. souběžných komunikacích vůbec neřeší.

                    A které sjetí z dálnice je vlastně „bezdůvodné“? Když se budu v motorkářským škvařit v koloně, bude na mě pražit slunce a bude hrozit újma na zdraví – je to „bezdůvodné sjetí“?

                    A jak to budou dokazovat? Když řeknu, že jsem chtěl navštívit tu a tu památku, vodopád, či restauraci, tak to je důvodné, nebo bezdůvodné? :-O

                    Nehledě na to, že když jsou na dálnici kolony, tak někteří sjíždí a jiní tam prostě zůstávají, protože se jim prostě sjíždět nechce a mají víc trpělivosti.

                    Když to uzavřu, tak slova „bezdůvodné sjetí“ platí jspíš právě pro dopravní „experty“, kteří tyhle hovadiny vymýšlí… 😈

                    odpověď na: Dopravní předpisy v různých zemích EU #16717
                    Tosha752
                    Správce
                    Správce

                      První zde mám tento článek, který se snaží trošku shrnout různá úskalí při cestách do zahraničí. Je sice povšechný, resp. psaný asi pro většinovou skupinu řidičů aut, ale přesto tam je pár věcí, které mě zaujaly.

                      Např. o skutečnosti mít v italském tunelu vždy reflexní vestu jsem nevěděl. Vyjma deště, nebo noci v reflexce jezdím velmi nerad, třeba i proto, že mi nějak ke kůži nesedí…

                      Pravda, v určitých oblastech tam je tunelů hodně, ale v jiných oblastech zase málo. A představa, že bych tahal na sobě reflexku pořád mi připadá stejně blbá, jako že bych co chvíli zastavoval a vestu si před tunelem oblékal, nebo za tunelem svlékal – zejména tam, kde jich zase tak moc není…

                      odpověď na: "Nestandardní" přední světlomet #16706
                      Tosha752
                      Správce
                      Správce

                        Jéé, chodí…. 🙂

                        Napíšeš tedy Mirku prosím Tě odpověď na můj dotaz z 5.1.2020 a 5.4.2020 v tomto vláknu?

                        Díky.

                        odpověď na: "Nestandardní" přední světlomet #16703
                        Tosha752
                        Správce
                        Správce

                          Ježdění v noci nic moc, ale je fakt, že občas večer dojíždíme všichni… Zejména na jaře a na podzim – viz např. loňské říjnové mecheche, že? 😉

                          1) Já si pořídil „modrou“ Philipsku, kterou mi cca před dvěma lety doporučil Jarek. Má ji i Janka a jsme spokojeni.

                          2) Nicméně letos jsem koukal, že Pepa má „echt modrou“, která pěkně modře a silně svítí. Ptal jsem se ho a prý to je LEDka. Za pár korun z Číny. Uvažuji o ní taky, ale nic víc měnit nechci, protože např. takové ty různé světlomety s těmi „lupami“ uvnitř (co tak vášnivě cpe do svých motorek Harley) se mi stejně nelíbí. Ke klasickému chopperu dle mého patří „klasické“ světlo – tedy i to, co vidíš za sklem. Svítit může víc, ale jakmile to ji jinak vypadá, je vůbec otázka, co by na to zase policajti, nebo STK.. 🙁

                          Tosha752
                          Správce

                            Jasné, parádní podnět, díky!

                            Tosha752
                            Správce

                              Co z toho plyne? Pochopil jsem správně, že když se dohodneš s pojišťovnou, která na území Ukrajiny nepůsobí, tak máš smůlu?

                              Ptám se proto, že se mi nechce věřit, že by pojištěni na Ukrajinu taková pojišťovna (nemající zastoupení na Ukrajině) nabízela, jelikož by se to dle mého dalo považovat za podvod, nebo přinejmenším uvedení zákazníka v omyl… :-/   (ne že bych nevěřil, že by se nenašli šizuňkové – zvláště u nás…  😡

                              odpověď na: „South 2020“ #16687
                              Tosha752
                              Správce
                              Správce

                                V neděli jsem mluvil s paní majitelkou penzionu na Šumavě a zjistil jsem, že pokoje č. 17,18, 19 a 20 mají taktéž vlastní koupelnu a WC, byť nikoli na pokoji, ale každý pokoj se samostatným klíčem přímo přes chodbu. Omyl sice nevznikl u mě – paní říkala, že mě asi informovala nejasně a je to nyní už jedno, neboť karty jsou v podstatě rozdané. Nic se neděje, jen mi připadá fér o tom informovat.. 🙂

                                odpověď na: „South 2020“ #16671
                                Tosha752
                                Správce
                                Správce

                                  Jasné Petře, vím. Já Ti poslal SMS i z toho důvodu, že jsem Ti slíbil se připomenout, až to bude viset na stránkách.. Jinak naše dohoda platí a jestli Ti to vyjde, budeme se těšit na setkání.. 😉

                                  odpověď na: Hlučné motorky v Tyrolsku #16670
                                  Tosha752
                                  Správce

                                    Zase jsem trošku googlil a tady je k tématu další odkaz (byť se stejnou mapkou), jiný odkaz, nebo další, a zase další, atd… Je toho všude hromada a mně je zase na blití… Ostatně jako poslední dobou velmi často.

                                    Vážně jim asi švihlo…

                                    Takže když to shrnu: Rasismus nemám rád, ale když sluníčkáři už útočí třeba i na sportovce, kteří si „jenom“ obléknou tričko odsuzující rasismus, ale např. při hymně nepokleknou (byť např. pouze proto, že jsou z jiné kultury), tak to už jsme vážně v lejnu. Čekám, že brzy nám začnou poroučet, abychom se postavili na hlavu, odráželi se ušima a začnou nás dusit, když neposlechneme…

                                    Proč to píšu? PROTOŽE S TĚMI MOTORKAMI JE TO ÚPLNĚ STEJNÉ…. 🙁

                                    Takže podle soudruhů z Německa a Rakouska asi ve všední den po práci sednu na motorku a zajedu se k nim projet, ale tak, abych se stihl vrátit druhý den do roboty… :-lol:

                                    A ještě aby mi hrozilo, že potáhnu domů pěšky?!?  😡 Dobře – ta hlučnost budiž, ale zakázat jízdu motorek o svátcích a víkendech? Co to je za hovadinu? 😡 To jim fakt jeblo… 😡

                                    O.K., když nestojí o naše peníze, mají jiné turisty, kteří sice překračují hranice nelegálně, ale místní je ubytují a dotují podporou. Zřejmě tak štědroou, že jim tito noví turisté nahradí výpadky příjmů od nás – běžně nudných otravů… Frau Merkel přeci jasně zavelela, že „oni to zvládnou“…

                                    Nechci sem tahat politiku, ale ten příměr k motorkám, přistěhovalectví (nebo „náletnictví“?) a nesmyslům Evropské unie je prostě úplně nejpřesnější…

                                    Tak hodně štěstí… 😛

                                    odpověď na: "5. Česko-Slovenský Raider sraz" 2019 #16649
                                    Tosha752
                                    Správce
                                    Správce

                                      Jelikož jsem konečně dopsal shrnující info k proběhlému 6. Česko-Slovenskému Raider srazu (a letos proběhlo vyúčtování s kempem v pohodě a bez problémů), dotáhnu k rozeslání nejen vyúčtování letošního srazu, ale konečně již také vyúčtování 5.ČSRS 2019 (protože vloni jsem se kempem dohadoval až někdy do srpna a pak jsem buď zapomněl, nebo nestíhal a stále to před sebou „hrnul“.. 🙁 )

                                      Každopádně z loňského roku zůstala částka 3.442 Kč jako přeplatek, vzniklý vyšším výběrem záloh na objednané doplňující služby. Z této částky jsem uhradil parkování na parkovišti u hradu Bouzov (jelikož bylo výhodnější nechat obsluze 500 Kč do kapsy, než platit 30, či 40 Kč za každou jednotlivou z cca 35-ti až 40-ti motorek…).

                                      Do roku 2020 tedy zůstal přeplatek 2.942 Kč. 🙂

                                      odpověď na: „6. Česko-Slovenský Raider sraz“ 2020 #16648
                                      Tosha752
                                      Správce
                                      Správce

                                        Jelikož jsem konečně dopsal shrnující info k proběhlému 6. Česko-Slovenskému Raider srazu, dostanu se snad již brzy k rozeslání závěrečného vyúčtování vyúčtování záloh a plateb.

                                        Na rozdíl od loňského roku – letos proběhlo vyúčtování s kempem v pohodě a bez problémů.

                                        (A vím, že jsem ještě nerozeslal slíbené vyúčtování za RS 2019, které slibuji cca od září 2019 a buď jsem na to pozapomněl, nebo nestíhal. 🙁 ) Napíšu to ještě do vlákna k RS 2019, s tím loňským vyúčtováním se omlouvám. Každopádně je to nyní alespoň dobrý důvod najít si čas na rozdělení letošní tabulky každému jednomu z Vás a rozeslání emailem vyúčtování obou let.

                                        Celý loňský přeplatek (2.942 Kč) jsem nevyčerpal ani letos, takže něco málo zbývá k dispozici ještě do příštího Raider srazu.

                                        Letos jsem z výše uvedeného přeplatku zaplatil věci kolem bowlingu:

                                        – Bowling …………………………………………. 1.265 Kč ………… (5,5 hod x 230 Kč)
                                        – ceny………………………………………………..    486,50 ………… (Studentská pečeť, Kofila, Kinder Bueno)

                                        Stále nám tedy zbývá 1190,50 Kč.. 🙂

                                        odpověď na: Hlučné motorky v Tyrolsku #16645
                                        Tosha752
                                        Správce

                                          Včera jsem telefonicky mluvil s Westmanem a říkal, že bohužel jak Rakušani, tak i Němci hodně přitrvdili v kontrolách motorek a výfuků. Údajně nyní pořádají daleko častěji „buzerační manévry“, kdy berou jednu motorku za druhou a měří hluk. Pokud naměří víc, než je u nich povoleno, tak prý nekompromisně seberou papíry, odstaví motorku a upaluj si pro auto s vozíkem. Jestli nechceš, klidně si ji prý nechají. Docela by mě zajímalo, jak bych třeba někde v horách klusal v motorkářským kamsi, nebo jak bych si kromě tučné pokuty objednával v Rakousku taxíka, který by mě vezl domů pro auto s přívěsem… :-8 😡 :-8

                                          Nevím, jestli to nejsou jen další fámy na stále stejné téma, ale další člověk mi řekl, kromě měření hluku z výfuků si vymýšlí i další hovadiny kolem příslušenství – zrcátek, světel, odrazek, umístění značek, schválené opěrky, brašny a podpěry, blinkry, atd. 🙁 :-/ 🙁

                                          Mám pocit, že jim definitivně švihlo… 😡 😯 😡

                                          odpověď na: Klaxony na Raideru #16590
                                          Tosha752
                                          Správce
                                          Správce

                                            Joo, přesně tak. Ony i ty originály na Raiderovi jsou takové plastové trumpetky.. Nedivil bych se, kdyby byly stejné, jako tyhle na Strykovi…. Když už klaxon, tak pořádný… Je to i bezpečnější, protože o Tobě každý hned ví… 😉

                                          Aktuálně je na stránce zobrazeno 20 příspěvků - 81. až 100. (celkem z 760)