Tosha752

Vytvořené odpovědi

Aktuálně je na stránce zobrazeno 20 příspěvků - 701. až 720. (celkem z 760)
  • Autor
    Příspěvky
  • odpověď na: Krátká setkání… #5277
    Tosha752
    Správce
    Správce

      Krátký srazík s jedním z nás 28.3…

      IMG-20180329-_WA0001

      odpověď na: Kde (Raider) sraz(y)? #5209
      Tosha752
      Správce
      Správce

        Jinak k tomuto vláknu doplňuji, že sem klidně můžete hrnout Vaše náměty a nápady na pěkná místa s dobrým ubytováním, která by se dala využít i pro jiné akce. Jinými slovy – pokud nebude zájem o Raider sraz, mohou se tyto tipy využít i pro jiné výlety… 😉

        Tosha752
        Správce
        Správce

          Info hlavně pro „Českou sekci“: Cestu na Raider sraz letos opět plánuji jako nějakou pěknou vyjížďku. Trasu nemám ještě přesně zvolenou, ale mám ji už nahrubo v hlavě a budu se snažit ji opět trošku obměnit oproti cestám na Raider sraz z předchozích let. Zveřejním ji samozřejmě včas, jen se s tímto chci připomenout.

          Beru to tak, že už cesta tam i zpět se dá využít jako pěkný výlet – ostatně pro nás vzdálenější jde o celé dva dny… 😉

          Tzn. zájemci o společnou jízdu na Raider sraz – plán trasy tam bude brzy zveřejněn.
          (Podobně to platí i pro cestu zpět, kdy chci zase vybrat nějaké pěkné úseky, zajímavé zastávky, místa na občerstvení, apod…)

          Tosha752
          Správce
          Správce

            To si úplně nemyslím, vždyť jen kolona od Prahy byla letos délkou tak desetinová, možná menší… Nejen, že spousta míst byla prázdných, ale i hustota parkování motorek byla mnohem menší. Tady je třeba video z r. 2014, kde se houfuje oficiální část pražských účastníků a jen ta má tak desetkrát tolik motek, co letos, a to už u Prahy.

            Ale jinak je to úplně jedno, tak jako tak jsme si to užili… 🙂

            odpověď na: Výměna oleje – ideální postup #5174
            Tosha752
            Správce
            Správce

              Chlapci, já se moc nepochválím. Té diskuse jsem se účastnil s tím, že v nějakém manuálu jsem dohledal výměnu oleje po 7000 mílích (a i v mém servisu mi říkají, že cca po 10-ti tisících kilometrech), ale nechci to nyní nikomu vnucovat, protože jsem tuto verzi manuálu nyní nenašel a aktuálně vím, že jsem zde dával ke stažení manuál, kde je to psáno tak, jak říká Rudy.
              Blbé je, že jsem lehce prošvihl kilometry u Raidera Janky, kde mi v servisu olej zapomněli vyměnit, ale ujistili mě, ty dva tisíce (přes deset) jsou prý v pohodě. No taky doufám – jen je mi divné, že stále mluví o deseti tisících kilometrech (cca 7000 majlí..). Snad to motor přežije.. :-/
              Každopádně budu hledat, jestli najdu „ten druhý“ manuál… 😉

              Tosha752
              Správce
              Správce

                Doplňující informace: Janka někde vyčetla, že prý bylo letos v Poděbradech skutečně cca 1000 motorek, takže dalších průměrných cca 4-5 tisíc motorkářů se bálo počasí… 🙂 Účast byla letos skutečně totální slabota, ale díky tomu bylo v Poděbradech cca 1% Raiderů… 😀

                Jinak tady je pár odkazů na youtube, už to tam přibývá. Dnes jsem dokonce zahlédl video, které má ty nejkrásnější motorky už v náhledu… 😉 (jinak jsou lépe vidět v čase 2.02… 😉 )

                V času 15.25 – zelený Bolt Martiny, červený Raider Rudy, modrý Raider Toshy, červený krasavec Janky, černý Raider železňáka Oldy, další červené Raidery Slávka a Adama, černý Raider Jirky… Atd… 🙂 Raidery Jindry a Luby v té době parkovaly na náměstí…

                A pak ještě třeba tady, ale už jsem moc nehledal naše motorky, protože ty se beztak neztratí… 🙂 (Jo tak jsem nakonec mrknul – v času 4.40 je celá naše skvadra, která parkovala na kolonádě i s motorkami… 😉 )

                Tosha752
                Správce
                Správce

                  Dnes navečer doplněno krátké info o této proběhlé akci. K nalezení je také zde přímo jako příspěvek. Pokusím se ještě udělat nějaké kratičké video, protože ač jsem jel vpředu – snažil jsem se párkrát zavřít křižovatku a natočit Vás. Nebylo nás mnoho, takže hlavně proto, aby bylo aspoň pár záběrů z naší jízdy… 🙂 (Příště musím vzít sebou jiný držák na kameru, který umístíme na motorku někoho z Vás, kdo pojede vzadu… 🙂 ) Každopádně video (až bude a jestli bude ;-/ ) doplním později… 🙂

                  odpověď na: Větrný štítek Raider #5129
                  Tosha752
                  Správce

                    Klukům Slovákům díky za info – já Jance radil, co napsat a nevěděl jsem např. že ty maličké jsou jen šroubovací… 😉 Zdálo se nám dobré, kdyby to mělo rychloupínák, ale je to vlastně blbost a zbytečné… 😀

                    Takže kdyby měl někdo tento štítek navíc, Janka by byla ráda… 😉

                    odpověď na: Větrný štítek Raider #5128
                    Tosha752
                    Správce

                      Vygooglit zvládneme, ale pro objasnění je to ten správný obrázek – tenhle štítek Janka shání. Nepotřebujeme nový za šest litrů, proto poptáváme zde v bazaru.

                      odpověď na: Větrný štítek Raider #5127
                      Tosha752
                      Správce

                        V rámci rubriky Bazar otázka zněla, jestli náhodou někdo nemá originální štítek Yamaha, kterého by se případně chtěl zbavit? Pro výlohy založit v Tlachárně rubriku „Sklenářství a tmely“.

                        odpověď na: Ukazatel zařazeného rychlostního stupně #5084
                        Tosha752
                        Správce
                        Správce

                          A stejně tak Tosha děkuje i Mírovi za popis instalace, která Toshu asi brzy nemine, protože pravděpodobně bude muset to Gipro nainstalovat minimálně Janče Tošandě… 🙂

                          odpověď na: Ukazatel zařazeného rychlostního stupně #5083
                          Tosha752
                          Správce
                          Správce

                            Tosha od Janči Tošandy jen dodává, že zatím ty fotky od Drakosaura nemá, ale klidně je tam Drakosaurus může umístit sám, poněvadž Drakosaurus má zájem, aby se to naučili všichni a všichni to používali. 🙂

                            Jinak je ale Tosha od Janči Tošandy moc rád, že jsou lidé, kteří přispívají a jak pěkně to Drakosaurus napsal. Samozřejmě je taky rád za jiné názory, zejména od Drakosaura, který to zařízení používá a může to pěkně zhodnotit… 😀

                            Ještě by Toshu od Janči Tošandy moc zajímalo, jak je vidět ta modrá barva číslic? Protože Tosha od Janči Tošandy sice má pochybnosti, jestli to potřebuje a jestli je to dost „IN“ – když by správný motorkář měl vědět, jaký tam má kvalt… Ale říká si, že by to nakonec nemuselo být tak špatné zařízení – zejména když on sám má taky občas snahu kopnout tam šestku, anebo naopak přemýšlí, co tam má v obci…. 😉

                            Tosha od Janči Tošandy samozřejmě ví, že modrá je dobrá, resp. modrá je nejlepší (jak zajisté ví všichni :-D), ale už nemá tak dobré oči a všichni mu tuhle barvu číslic rozmlouvají – včetně prodejce. Prý je nejlepší červená (což se k Raideru Janči Tošandy hodí skvěle), ale Tosha přemýšlí, jestli si má koupit modrou, nebo žlutou (?). Mimochodem – prodejce říká, že žlutá není tak sytě žlutá jako je na obrázcích, ale je prý taková lehce oranžová… Má někdo zkušenost? Tosha děkuje… 🙂

                            odpověď na: Novinky na STK #5069
                            Tosha752
                            Správce
                            Správce

                              Takže jestli jsem to dobře pochopil – budete na Slovensku jezdit s Raidery na TP každé čtyři roky? Tak to máte zlaté…. U nás stále musíme každé dva roky… 🙁

                              Tosha752
                              Správce

                                Jelikož mám doma také „Raider woman“, tak myslím, že u nás to vcelku má pochopení taky… 😉 Jenom nevím, jestli v případě mé manželky k tomu štěstí přispívá pouze ten její Raider, nebo aspoň trošku také já… 😀 😀 😀

                                odpověď na: Spravne oznacovanie motoriek nasho stylu #4982
                                Tosha752
                                Správce

                                  Určitě to sem patří i když já osobně tohle škatulkování vůbec nemusím… Když jsem se kdysi rozhodoval co koupit, tak se mi líbilo motorek víc – od Viraga (které na mě ale bylo malé), přes DragStara, WindStara, Vulcana, ale líbila se mi i Honda Shadow, nebo Black Widow… Kupodivu žádný Harryk, snad jen Nigt Rod se mi líbí a tak trochu Breakout, ale ten až později, protože ho na trh uvedli tuším nějak až ve 2014 (?) Ale hlavně je dle mého názoru oproti „syrovosti“ Raidera už moc „vyšperkovaný“… :-/

                                  Toť můj názor – samozřejmě tohle může vnímat každý jinak a proto je dobře, že Palo tuhle diskusi nadhodil.

                                  Osobně to mám jako s muzikou: Jsem sice určitým směrem vyhraněný, ale poslouchám vše, o čem si já osobně myslím, že je dobré. A je mi pak jedno, jestli někdo poslouchá dechárnu, nebo techno, protože já si užívám to, co se mi líbí, ačkoli nejvíc to je bigbeat, blues, hard… Ale už i tohle jsou škatulky a vzhledem k tomu, kolik si na to lidi vymýšlí podškatulek – já říkám – muzika je dobrá a špatná. S tématem to souvisí tak, že nerad škatulkuji i motorky – prostě se mi některé líbí a jiné nelíbí. Myslím, že se stejně žádná motorka nedá úplně zřetelně „zaškatulkovat“ do nějakého konkrétního „šuplíku“.. Moc se mi líbí třeba Honda Fury, ale například dlouhé trasy se dají (jak víme) pohodlně užívat i na Raiderovi… On je vůbec Raider kategorie sama o sobě, takže když už – tak: „custom, cruiser, chopper, powercruiser a – RAIDER“… 😀 😀 😀

                                  odpověď na: Výměna oleje – ideální postup #4971
                                  Tosha752
                                  Správce
                                  Správce

                                    Poslední dobou si výměnu oleje a olejového filtru nechávám dělat v servisu. Vše ostatní dělám prakticky stejně jako Palo, tzn. nejlepší je povolit šrouby a vypustit olej když člověk odněkud přijede. Motor je překně prohřátý a vypouštěný olej je „neusazený“, a myslím (nebo alespoň mám ten pocit), že tak odteče víc „bordelu“, který v motoru koluje a nezachytí ho filtr.

                                    Takhle by byl můj příspěvek „off topic“, ale zaujalo mě Palovo psaní o nalévání čerstvého oleje do horkého motoru:

                                    Předně bych měl říct, že pokud si už měním olej, tak tomuto postupu vyhýbám už jen tím, že horký olej nechám vytékat z motoru třeba až do druhého dne a druhý den je motor pochopitelně již studený. Vím ale, že občas se musí olej do motoru dolít. Vybavuji si nejen dolití oleje do auta, ale také do motorky (např. v r. 2016 jsem takhle musel dolít olej Janě do DragStara, na kterém v té době ještě jezdila..).

                                    Co mě zajímá? Existují různé názory na „nalévání“, či „dolévání“ oleje do horkého motoru. Než mě začnete kamenovat, opakuji, že postupu „studený olej do horkého motoru“ se vyhýbám. Nicméně občas se skutečně nemusíme nutnosti nečekaného dolití vyhnout. A zde je moje téma: Určitě si nemyslím, že by motoru nějak prospívalo chrstnout do něj (když je horký) studený olej…. Nevím, jestli by mohlo např. něco „prasknout“ (to je asi spíš na strojaře a motoráře), ale vím, že každý tepelný šok je v zásadě špatný. Nicméně si myslím, že olej, dolévaný (či nalévaný) do zahřátého motoru po rozumně malém množství by snad uškodit nemusel (?) Vycházím z toho, že olej – podobně jako jiné kapaliny – po stěnách motoru stéká. A jako takový velmi rychle přebírá teplo ze součástí, kterých se dotýká. (tyto samozřejmě díky oleji rychleji chladnou a uvnitř nich se šíří teplo z jejich „zahřátějších“ míst, takže se i tyto součásti postupně ochlazují a přichází o tolik tepla, o kolik se zahřívá nově dolitý olej… (současné celkové ochlazování motoru vlivem okolního vzduchu teď nemám na mysli a z pohledu toho, co popisuji jde o naprostou marginalitu) Každopádně si myslím, že pokud budu olej do zahřátého motoru dolévat, či nalévat „s rozumem“ a dolitým „kapkám“ nechám vždy dost času, aby se vždy tato malá množství zahřála o motorové vnitřnosti a stekla dovnitř, tak že motoru neublížím…

                                    Opakuji, že z mého pohledu je to nepodstatné, protože si myslím, že když mi olej mění v servisu, tak stejně ten motor nechají běžet chvilku na volnoběh a tudíž neprohřejí tolik, jako když člověk odněkud přijede. Než olej vyteče a nalijí tam jiný, tak odhaduji, že z poloviny zahřátý motor stejně zase mezitím trošku vychladne.

                                    Nicméně za zajímavé téma k diskusi toto však považuji. Nehodlám se o tom přít, ani motor nějak „trápit“ případným plněním studeného oleje do zahřátého motoru. Ale téma je to zajímavé – napíše k tomu něco nějaký strojař, či zkušený motorář? 😉

                                    odpověď na: Měrka motorového oleje #4944
                                    Tosha752
                                    Správce

                                      No jestli měřit při motorce narovnané nebo na stojanu mě zase tedy zcela jasné nebylo, ale když myslíš… V kadžém případě je to jen otázka metodiky a pokud se to naučíš dělat vždy stejným stylem, mohlo by to být i jedno. Objemový rozdíl, který se ve finále ukáže na měrce při obou stavech se dá i spočítat…

                                      Nerozumím Tvé větě „…když změřím olej při zahřátí tak mám olej skoro do půl rysky…“ Není mi jasné, kterou „půl rysku“ myslíš, když rysky jsou tam dvě…
                                      Jestli myslíš „SKORO DO POLOVINY PROSTORU MEZI RYSKAMI“ tak je to O.K., akorát to chce vyjadřovat se přesněji.

                                      Každopádně ještě jednou:

                                      …na všech měrkách bývá dvojitá ryska a hladinu oleje (dle mého názoru za studena) bys měl mít v ideálním případě někde uprostřed – právě kvůli objemovému rozdílu studeného a ohřátého oleje…

                                      odpověď na: Měrka motorového oleje #4942
                                      Tosha752
                                      Správce

                                        Jo a ještě by mě teda zajímalo, jestli olej měříte ve stavu „motorka na stojanu“, anebo ve stavu „motorka rovně“ (jako by jela). Já osobně to druhé. Rozdíl hladiny (resp. toho, kam dosáhne hladina při prvním nebo druhém stavu je poměrně velkým, ale hlavně mi to takhle řekli v servisu. Na druhou stranu – na tenhle způsob je dobré mít pomocníka. Olej nekontroluji moc často, ale pokud ano, tak za studena, kdy sundám sedačku, vyšroubuji víčko s měrkou a otřu ho. Pak motorku „srovnám“ a požádám druhého (Janu 😉 ), aby ji chvilku podržela „rovně“ (jako by motorka normálně jela). V tu chvíli až na doraz zašroubuji zpátky víčko s měrkou a po opětném vyšroubování bych měl vidět skutečnou reálnou hladinu oleje v olejové nádrži…

                                        Rád si ale nechám poradit a rád se nechám poučit – zejména od Hollyho a spol., pokud něco dělám špatně, nebo zbytečně složitě (myslel jsem hlavně jestli má smysl při měření motorku „rovnat“ ze stojanu, nebo ne…)… 😉

                                        odpověď na: Měrka motorového oleje #4941
                                        Tosha752
                                        Správce

                                          Měříš hladinu oleje, když je motor teplý?!? Možná ano – a když si do hadru utřeš měrku zaflákanou od oleje, tak teoreticky můžeš měřit i horký olej, ale já osobně jsem tohle zkoumal vždy, když je motor studený. A myslím, že to tak je i správně, jelikož olej není rozstříkaný po všech zákoutích motoru a je pěkně steklý dole, což je mnohem více vypovídající o jeho množství v motoru, než když ho zahřeješ, rozcákáš všude a ještě zaděláš měrku… Hádám, že z toho ale zároveň plyne i odpoveď na Tvou otázku…

                                          Každopádně na všech měrkách bývá dvojitá ryska a hladinu oleje (dle mého názoru za studena) bys měl mít v ideálním případě někde uprostřed – právě kvůli objemovému rozdílu studeného a ohřátého oleje. Olej má po zahřátí maličko větší objem a naopak – může ho maličko ubývat – a to i u „zdravého“ motoru. Mělo by to ale být opravdu jen extrémně maličko – a dřív než Ti olej nějak víc ubyde, měl bys ho mít dávno vyměněný…

                                          Jako když budeš mít hladinu kolem spodní rysky, je to asi menší problém, než když budeš mít na horní rysce, nebo nad horní ryskou, protože po zahřátí přebytek oleje nedělá motoru vůbec dobře. (zhruba asi vím proč, ale podrobnosti o tomto by mohli fundovaněji osvětlit někteří kluci – technici – např. Holly). Pro šťouraly: Neříkám, že bys měl mít na dolní rysce, nebo pod ní. Jen říkám, že pokud tam nebudeš mít oleje extrémně málo, tak bys při rozumném krátkodobějším používání (např. na dojetí) motor pravděpodobně neměl poškodit. Určitě mu to ale nedělá dobře, už jen proto, že olej má cirkulovat a speciálně u Raidera je ho hodně a olej z olejové nádrže co máš vpravo pod stehnem odtéká do motoru lehce ochlazený… A zase jsme u otázky „studený / teplý“ – čili o tom ani nemluvě… 😉

                                          Tosha752
                                          Správce

                                            Pánové, už někdy před týdnem jsem si připravil takový „výcuc“ ze svých zápisků, ale myslel jsem, že se dostanu dřív do garáže, abych se podíval, jak sjeté mám aktuálně obuté gumy. Mám poznámky o nájezdu a typech jak předních, tak i zadních gum. Jako obvykle, jsem v tomhle docela pečlivý, ale současně jsem si uvědomil, že ty poznámky nemusí být úplně vypovídající. Jednak proto, že jsem zase tak moc gum nespotřeboval (Raider koupený v r. 2014) a kromě toho jsem první dvě gumy musel vyměnit – zadní protože byla proseknutá nějakým docela velkým hřebem (čili docela velká díra) a přední – protože mě sestřelila na jižní spojce jedna dáma právě když jsem jel na výměnu té zadní gumy a ta přední byla poškozená, tudíž jsem neriskoval na ní dál jezdit…

                                            Čili:

                                            1) údaje o nájezdu mých prvních pneumatik – přední i zadní – nejsou úplně objektivní, neboť jsem je měnil nesjeté…
                                            2) Kromě toho jednu zadní – Michelin Commander mám stále uschovanou jako „nedojetou“, protože jsem ji v r 2016 pro jistotu přezul před tripem do Alp. Myslím, že na ní najedu ještě tak 2.5 – 3 tisíce km, ale nechtěl jsem to riskovat a vracet se s holou gumou zpátky, nebo se tam někde vyválet. Letos až budu přezouvat, hodím tam tuhle „na dojetí“.
                                            3) No a nájezd těch posledních gum nemůžu nyní říct, ale chtěl jsem se aspoň podívat, z kolika procent jsou sjeté. Mám však garáž docela daleko, tak to sem až příležitostně a udělám nějakou přehlednější tabulku, kterou sem plácnu…

                                            Zatím tedy takto:

                                            Přední:

                                            Metzeller……………. najeto 6.758 (ale poškozená, tudíž vyměněná před cca polovinou „sjetí“)
                                            Metzeller …………… najeto 19.084 (a pozor – ještě by tak 3-5 tisíc vydržela, ale výměna taktéž před Alpami a neprozřetelně byla vyhozena namísto, abych ji uschoval a „dojel“…
                                            Michelin Commander …… najeto 14.352 (a byla sjetá a potvrdilo se mi, že tento typ se sjede rychleji –
                                            podobně jako se mi rychleji sjela i zadní Michelin Commander..)
                                            Michelin Commander II … najeto 4.137 (zatím, ale byla vyměněná zač. září 2017 před dalším tripem do Alp. Už jsem Michelinku nechtěl, ale jiná v tu dobu nebyla k dispozici…). Mrknu na ni v garáži a zkusím odhadnout, kolik % jsem z ní sjel…

                                            Zadní (vždy 240):

                                            Metzeller 880 ……….. najeto 8.794 (ale vyměněná nejméně 1/3 před koncem životnosti pro větší poškození)
                                            Metzeller 880 ……….. najeto 12.345 (ale dost mě štvalo, že tahle mi neseděla a udělala plošky – jestli to bylo nevyvážením, nebo směsí? Už jsem Metzeller nechtěl..)
                                            Michelin Commander II … najeto 7.898 (pěkně seděla, ale potvrdilo se, že se sjíždí rychleji, než jiné. I když započtu odhadovaných dalších 2,5 – 3 tisíce km nájezdu, je to méně, než jiné gumy. Jízdní vlastnosti jsou však přiměřeně („o ždibíček“) lepší)
                                            Pirelli Night Dragon …. najeto 13.193 (Na této zadní gumě jsem najel nejvíc. Při přezutí tam také ještě „něco málo“ zbylo – cca 1,5 tis. km, ale nemělo už smysl cenu ji kvůli tomu schovávat. Může to být subjektivní pocit, ale zdála se mi nepříliš jistá na mokru. Přesto ji s ohledem na cenu a nájezd považuji zatím za nejlepší gumu z těch, které jsem měl vzadu obuté. Nájezd s ohledem na cenu slušný, na suchu bez problémů a na mokru (zejména na mokru!) nikdo stejně nechce moc „blbnout“… 😉
                                            Metzeller 888 ………. najeto 4.137 (zatím, ale byla vyměněná zač. září 2017 před dalším tripem do Alp. Už jsem Metzeller nechtěl, ale jiná v tu dobu nebyla k dispozici…). Mohu-li hodnotit, zdála se mi na mokru maličko (ale s opatrností říkám jen „maličko“!) jistější, než ta Pirelli. Na suchu srovnatelné. Jsem zvědav na její nájezd – tvrdí se, že tahle by měla údajně vydržet víc… Také na tuhle zadní se mrknu v garáži a zkusím odhadnout, kolik % jsem z ní sjel… 😉

                                          Aktuálně je na stránce zobrazeno 20 příspěvků - 701. až 720. (celkem z 760)