Poděbrady 2018 – zahájení sezóny (uskutečněná akce)

V pátek 30. března 2018 byl svátek a v rámci naší akce „Poděbrady 2018 – zahájení motorkářské sezóny“ jsme se začali sjíždět na poděbradské náměstí. Díky volnu jsme s Jankou vyrazili s dostatečným časovým předstihem a tak jsme se cestou stihli ještě zastavit v místě našeho ubytování – v hotelu Jívák. Z motorky jsme odložili pouze batůžek a svištěli jsme do Poděbrad, kde již při našem příjezdu v 15.45 čekal Rudy, Sabbath a Luba s Mírou.

Ačkoli pouze plechovkou – po chvilce dorazila také Trumpetka, takže jsme si my – první sedmička dorazivších zatím povídali na náměstí a čekali příjezd dalších. Martina a Zdeněk byli mezitím na cestě z Prahy, ale kvůli technickým potížím se zdrželi a nakonec volali, že dorazí přímo až na místo ubytování do hotelu.

Před pátou jsme zaběhli jsme co cukrárny na kávičku, minerálku, dortík a zmrzlinu – podle vkusu každého soudruha. Za sebe píšu, že zmrzlina byla opravdu luxusní… Mezitím dorazil také Adam s Alešem, kteří měli skluz cca hodinu, cca hodinu, ale vzhledem k jejich dlouhé cestě až ze severní Moravy jsme jim zpoždění odpustili…

Po šesté jsme zaplatili a se zapadajícím sluníčkem v nastupujícím chladu odjeli z Poděbrad směrem na Nymburk a pokračovali dál na Mladou Boleslav. Ve Vlkavě jsme odbočili a za pár minut jsme byli v hotelu Jívák, kde už na nás čekala Martina a Zdeněk.

Pak už to šlo ráz na ráz – ubytování, převlečení, krátká sprcha a kolem sedmé jsme se již scházeli dole v restauraci a objednávali jsme si jídlo a pití – opět dle chuti každého soudruha… Celý večer pak probíhal ve znamení vtípků, dobré zábavy a neustávajícího smíchu, takže nás bolely bránice ještě ráno. Spát jsme šli kolem půl jedné v noci a těšili jsme se na poděbradské zahájení…

Z pátečního večera ještě stojí za zmínku ztráta a opětné nalezení Rudovy peněženky, z čehož měl majitel opravdovou radost. Nejde ani tak o ty miliony, které měl Ruda v portmonce, ale to opětné vyřizování všech dokladů, blokace karet atd. by nejspíš zabilo každého. Nevím, proč si Ruda chtěl ještě pozdě večer obouvat motorkářské boty, ale udělal dobře, protože v jedné z nich našel spokojeně dřímající peněženku…

Po ranním budíčku následovala chutná snídaně a už jsme se kolem deváté houfovali u motorek a připravovali k odjezdu. Míra nakopl svého Harryka nečekaně rychle a tak jsme tentokrát museli oželet různé vtipné poznámky na jeho orosené čelo a povedlo se nám vyjet oproti plánu snad ještě o chvilku dříve… Každopádně noci jsou ještě chladné a nemělo smysl brzy ráno projíždět nějakou méně známou trasou s více zatáčkami. Zvolil jsem proto do Poděbrad trasu stejnou jako předchozího dne – tj. na Vlkavu, Nymburk a Poděbrady. V 9.45 jsme dorazili na Parkoviště u Tesca, kde už na nás čekal Jirka se Zdenou a jejich černým miláčkem. Ačkoli dva Raideristé (s jedním batůžkem) na akci nedorazili, jiné dva Raidery se svými majiteli dorazili nečekaně. Po chvlíli se tak objevil světle modrý Raider s Jindrou následován dalším – tentokrát červeným kterého sedlá Slávek, zvaný Yeoman, neboli – jak je dnes modernější a častěji používané – „Airman“.

Po nezbytném focení u Tesca jsme po krátké pauze vyrazili na kratičký dojezd na poděbradskou kolonádu. Zaparkovali jsme, opět jsme udělali pár společných fotek a dali si rozchod do cca dvanácté hodiny. Během té doby jsme stihli popovídat s kamarády a známými, které jsme potkali. Někteří čekali na příjezd „pražské kolony“, jiní se mezitím stihli také občerstvit. Pravda – mnozí byli lehce nervozní z Meteoradaru, slibujícího déšť a tak jsme se krátce před půl jednou začali pomalu rozjíždět. S ohledem na to jsme tentokrát vypustili také oběd.

Krátce jsme doprovodili kamarády za Poděbrady a po definitivním rozloučení jsme všichni vyrazili k domovům.

Celkově akci hodnotím velmi pozitivně. Nejen, že jsme se skutečně hodně nasmáli, ale nikomu se na stuedných jarních silnicích nic nestalo (pevně věřím, že jsem to nezakřikl a bude to takhle pokračovat i po celou sezónu, vč. následujících). Navíc nám skvěle vyšlo počasí a vodu chytili opravdu jen ti bydlištěm nejvzdálejší, kteří mají za účast obrovskou jedničku a příště je pochválíme před nastoupenou jednotkou, eventuálně před rozvinutou zástavou…

Zkrátka nebylo nutné stahovat kalhoty, dokud je brod daleko, což se přihodilo nejen mnoha našim kamarádům, ale celkově to bylo znát na účasti v letošních Poděbradech vůbec. Množství motorek laicky odhaduji cca na 1/4 počtu například z loňského roku.. (Počítám to nejen s ohledem na „hustotu“ lidí a motorek na náměstí, ale také na „téměř nevyužitou“ poděbradskou kolonádu, která bývá zaplněna nejen na obou hlavních „cestách“, ale motorky také parkují na obou stranách těchto cest, plus na chodníčcích mezi travnatými plochami. Letos stály motorky sotva na jedné straně jedné cesty, plus ne zcela obsazené náměstí.

Není to však o rekordech, ale o hezky prožitých chvílích po dlouhé zimě. A ty jsme si užili dosyta…

Na tomto odkazu mohou zájemci nalézt naše fotografie z akce „Zahájení sezony – Poděbrady 2018“. Děkuji také dalším, kteří poslali fotografie přímo mně a tak jsem je mohl do této galerie zařadit. Přispěla Janka, Naďa (Trumpetka), Adam a Luboš. Snad jsem na nikoho nezapomněl. Každopádně zde má Olda samostatnou galerii

DISKUSE o uplynulé akci

(Slávkova přezdívka nevznikla náhodou, protože Slávek vlastní přílbu nejen designem podobnou přílbám obsluh letounů na letadlových lodích. A prý je dokonce certifikovaná i pro použití na motocyklech… Jak to vypadá, když dá Airman „povolení k nahazování“ a následně také povolení k vzletu“ je vidět na této krátké ukázce ze sobotního odpoledne, kdy odlétaly poslední stroje… )